Velkommen til Gå dig i balance

Ved du, at din måde at gå på kan give mere energi og styrke?

Og måden du går på kan fremme eller hæmme smerter i din krop? 

Måske kender du ikke til muligheden at blive undervist i at gå balanceret og smertefrit.

Hvordan foregår det? 🧐

Det og meget mere kan du læse mere om her. 

Jeg deltager i Helsemessen i Brøndbyhallen d. 3-5 februar 2023.

Du kan møde mig på stand 28, hvor jeg vil informere om Gå dig i balance præsentere de forskellige tilbud.

Der bliver også mulighed for at købe en ‘smagsprøve’ på at gå i balance: Du viser mig din gang, og ud fra dette giver jeg dig en opmærksomhedsøvelse til at gå i balance. Det koster 50 kr. og varer ca. 5-7 minutter.

Du kan læse mere om messen her https://www.daninfo.dk/messerne/koebenhavn/

Gå dig i balance har i samarbejde med Bevæg dig for livet udarbejdet 4 videoer med introduktion til bedre gangbevægelse.

Fokus på bevægelse og balance
Det gode afsæt
Se min video udarbejdet i samarbejde med “Bevæg dig for livet” – her gælder det “Fødder”
Og her kan du se den næste video udarbejdet i samarbejde med “Bevæg dig for livet” – Her om “Arme”

Og Gå dig i balance har mange flere gode tips og anvisninger, så også du kan vedligeholde den naturlige bevægelse og balance.

Til Vorespuls.dk har Gå dig i balance udarbejdet 3 gå-træningsprogrammer og medvirket til flere artikler om gang.

Gå dig i balances arbejde med naturlig gangbevægelse er omtalt i bogen ‘Naturterapi’ skrevet af Lasse Thomas Edlev.

Der er mulighed for enetimer/personlig træning, som tilrettelægges efter dine behov. Læs mere her http://lisbeth-olesen.dk/individuelt/

Konceptet indeholder også workshops/foredrag/undervisningsforløb, hvor du får indsigt i grundprincipperne for en god gangbevægelse. Indholdet og fokusområder tilpasses den aktuelle gruppe, eksempelvis:

  • Gå med fokus på teknik
  • Gå med fokus på naturlige bevægelsesenergier og flow
  • Gå med fokus på fødder og knæ
  • Gå med fokus på hofte og ryg
  • Lær at gå med stave – og bliv endnu bedre gående
  • Gå baglæns og bliv bedre til at gå forlæns
  • Gå med fokus på at afstresse kroppen

Alt sammen med fokus på at forbedre og optimere gangbevægelsen.

Glæden og gevinsterne ved at gå er gammel viden

Hippokrates, græsk læge (f. ca. 460 f. Kr.) – ‘En gåtur er den bedste medicin

Friedrich W. Nietzsche (f. 1844) – ‘Det er, når man går, de store tanker fødes‘.

Søren Kierkegaard (f. 1813) – ‘Tab for alt i livet ikke lysten til at gå. Jeg går mig hver dag det daglige velbefindende til og går fra enhver sygdom; jeg har gået mig mine bedste tanker til, og jeg kender ingen tanke så tung, at man ikke kan gå fra den‘.

Helle Gotved (f. 1912) – ‘Normalt bliver raske mennesker ikke undervist i det enkle: at gå. Man regner det ikke for påkrævet af en eller anden grund – men det vil komme‘.

Den tråd har jeg samlet op, og NU er muligheden til stede for at blive undervist i at gå – meningsfuld og funktionel træning.

Gå dig i balance – Måske dit livs bedste investering!

Samarbejdspartnere:

*️⃣ Psykomotorisk terapeut og stresscoach Sigrid Lund http://www.sigridlund.dk , kontakt@sigridlund.dk

Kom med i min facebookgruppe hvor du får simple værktøjer til en krop i ubalance. Her får du hjælp til tankemylder og uro i kroppen:

https://www.facebook.com/groups/bevidstbylund

Facebook: https://www.facebook.com/sigridlund.dk

Instagram: https://www.instagram.com/sigridlund.dk/

*️⃣ Psykomotorisk terapeut, forfatter og foredragsholder Birgithe Holse, http://www.birgitheholse.dk, Kontakt@birgitheholse.dk

*️⃣ Bevægelsespædagog og kraniosakralterapeut Helle Wulff Hansen, https://hellewulffhansen.dk

*️⃣ Psykomotorisk terapeut Dorte Larsen, dschaldemose@yahoo.dk

*️⃣ Afspænding- og bevægelsespædagog, Yoga- og meditationslærer og spirituel coach Susanne Kihlgast, https://susannekihlgast.dk